Vážení občané,
vzhledem k narůstajícím číslům osob s onemocněním COVID-19, nejen na území města Pardubice, Pardubického kraje, ale i jednotlivých obcí, jsme byli požádáni, abychom apelovali na své občany k dodržování přijatých nařízení. Zmiňované jsou zejména skupiny dětí, které se sdružují na různých místech a nepoužívají ochranné prostředky. Jedná se o věkovou skupinu, u které často nedochází k žádným příznakům nemoci, a tudíž mohou nevědomky infikovat své okolí, rodiče, prarodiče, kteří dojíždějí na svá pracoviště, do kolektivu mezi další osoby apod.
Všichni víme, že názory na tento stav se různí a to od názorů, že vše je uměle vyvolané, až po katastrofické scénáře. Nejsem epidemiolog ani lékař a vycházím ze stavu, který rozhodně není ve zdravotnických zařízení optimální. Nechci tu vést debatu o tom, zda nás roušky zachrání či nikoli, od toho tu jsou odborníci. Na mě je, abych Vás požádal o dodržování přijatých usnesení, které mají vést k návratu do normálního stavu.
Nejsem žádný policista, který má chodit po obci a řešit porušování pokutami a dělat to rozhodně nehodlám. Zároveň nejsem tím, který má zavírat oči a dělat, že se nic neděje. Bohužel, už jsem v této druhé vlně zažil i výkřiky, že mě po tom nic není. Strašně rád bych byl, aby mě po tom nic nebylo a aby nadřízené územně správní celky neposílali starostům obcí odkaz na ustanovení jednotlivých paragrafů „Krizového zákona“. Bohužel tomu tak není a nečinnost znamená problém starosty se zákonem.
(1) Starosta obce zajišťuje připravenost obce na řešení krizových situací; ostatní orgány obce se na této připravenosti podílejí.
(2) Starosta obce dále
a) za účelem přípravy na krizové situace a jejich řešení může zřídit krizový štáb obce jako svůj pracovní orgán,
b) zajišťuje za krizové situace provedení stanovených krizových opatření v podmínkách správního obvodu obce; správní úřady se sídlem na území obce, právnické osoby a podnikající fyzické osoby jsou povinny stanovená krizová opatření splnit,
c) plní úkoly stanovené starostou obce s rozšířenou působností a orgány krizového řízení při přípravě na krizové situace a při jejich řešení a úkoly a opatření uvedené v krizovém plánu obce s rozšířenou působností,
d) odpovídá za využívání informačních a komunikačních prostředků a pomůcek krizového řízení určených Ministerstvem vnitra.
(3) V době krizového stavu starosta obce
a) zabezpečuje varování a informování osob nacházejících se na území obce před hrozícím nebezpečím a vyrozumění orgánů krizového řízení, pokud tak již neučinil hasičský záchranný sbor kraje,
b) nařizuje a organizuje evakuaci osob z ohroženého území obce,
c) organizuje činnost obce v podmínkách nouzového přežití obyvatelstva,
d) zajišťuje organizaci dalších opatření nezbytných pro řešení krizové situace.
(4) Pokud starosta obce neplní v době krizového stavu úkoly stanovené tímto zákonem, může hejtman převést jejich výkon na předem stanovenou dobu na zmocněnce, kterého za tím účelem jmenuje. O této skutečnosti hejtman neprodleně informuje obec a ministra vnitra, který může rozhodnutí hejtmana zrušit.
Věřte, že není příjemné někomu zakazovat něco, co zrovna považuje za své bytostné právo a ještě si u toho vyslechnout nadávky nebo že si mám zavolat policii. Polici jsem nikdy k takovýmto věcem nevolal, nevolám a věřím, že volat nikdy nebudu, přestože jsem slyšel již i opak. Pojďme se snažit společně udělat alespoň minimum, co můžeme sami a za to Vám děkuji.
Celá situace je nepříjemná, normální život se vytratil, zmrazeny jsou kulturní akce na obcích, řešíme dopad na obecní rozpočet a je zcela jedno, zda jsme COVID pozitivní či nikoli. Přes toto vše bych Vám chtěl popřát pokud možno klidné období, rodinnou pohodu a alespoň z obce pozitivní zprávy, že plánované projekty dále pokračují a nové jsou chystané. Pracujeme na získání dalších dotačních prostředků tak, aby finanční ztráty letošního rozpočtu i ty predikované pro příští, neměli vliv na budování a zkrášlování obce.
Obec Černá u Bohdanče
Černá u Bohdanče 156
533 41
Pondělí 14:30 - 17:30
Út - Pa: v termínu po telefonické domluvě